Wednesday, October 20, 2010

Antara Turbo dan Terubok

Semalam aku berborak dengan sahabatku. Dia bercerita tentang tekad untuk melaksanakan apa yangd ia buat tu mesti baik, cepat dan laju..everything perfect..dia kata macam 'turbo'. Aku dengar pun tergelak..lagi satu...aku ni memang suka kenakan orang..rasanya tak sah kalau sehari tak kacau orang...x lengkap hidup. Aku gelakkan dia sampai sakit tekak aku dan aku sindir dia..nk jd turbo ke ikan terubok masin????....hehehehe...

kesian kawan aku tu..tapi aku teringat la dulu2...Kawan-kawan aku ni memang sepesen dengan aku...suka gelakkan angan2 orang tapi kalau difikir balik ada gak positifnya coz kita akan rasa tercabar dan kita akan ada satu matlamat untuk capai benda tu..tapi kalau orang tu pandang negatif..hemmm...tak leh nak wat pe lah.

Tapi itulah hakikat hidup. Cabaran mesti perlu ada kalau tak ada susah nak tahu potensi diri kita. Macam kawan aku angankan tu...nak jadi 'Turbo' bukan 'Terubok'. Hehehe.. Kalau kita definisikan dua benda ni memang jauh sangat perbezaannya. Orang lebih mengenali turbo dari terubok. Orang akan gah dengan turbo dan terubok hanya dijadikan makanan sampingan dan tak semua orang suka kan???.. sebab ianya takde apa yg boleh dibanggakan..cumanya boleh menghilangkan rasa lapar.

Aku harap kengkawan yang kena cabar tu pandai2 la fikir macamana nak capai matlamat yang diimpikan. Jangan 'Turbo' jadi 'Terubok' lak....Good Luck all..

No comments: