Thursday, October 18, 2012

Senyuman Bahagia




SENYUM.. banyak tanggapan manusia bila melihat orang lain tersenyum. Senyum sebenarnya banyak menyimpan rahsia sama ada suka, duka, dan sebaliknya...cumanya diri manusia itu sendiri yang mengerti makna senyuman tersebut. Bagi aku, senyum tu terlalu banyak makna dan bererti dalam hidup aku. kadang-kadang kita rasakan sesuatu yang perit untuk dihadapi tapi bagi aku senyum dan melupakan masalah buat seketika adalah perkara terbaik untuk mencari ketenangan sebelum sesuatu perkara itu diputuskan atau diambil tindakan.

Teringat masa dulu2....Senyum-Senyum Selalu adalah tag aku pegang. Aku rasakan sesuatu perkara tu tak smua kita boleh kongsi dengan semua orang. Aku kurang percaya dengan orang sekelilingku setelah aku dikenakan oleh kawan baik sendiri. hemm....Dulu-dulu biasanya aku akan bercerita dgn kawan2 rapat jer...tp tak semua orang yg kita percaya tu jujur.....dan akhirnya aku simpan sendiri je apa2 yang berlaku pada diri aku...cuma kagang2 hal2 tertentu je aku share...

Senyuman kadang2 akan membuatkan kita tenang walau apa pun banyak perkara bergolak dalam hati. Tapi berhati2 dengan senyuman gak sebab kadang2 ada orang salahertikan senyuman kita walau niat kita baik. Bagi aku, SENYUM tu adalah sebahagian hidup aku kerana aku perlu menyimpan segala suka duka yang tersimpan dalam hati kerana senyum boleh menenagkan hati yang secara tidak langsung akan menimbulkan sifat sabar dalam diri untuk menempuh segala dugaan.

No comments: