Thursday, October 18, 2012

Hati Yang Sedih



Kesedihan seringkali datang dalam hidup kita ni...tapi kadang2 terfikir gak kenapa kita sedih?..adakah kita tak mampu nak hadapi? atau kita tak redha dengan ketentuan Allah? atau kita geram? atau kita nak lepaskan kemarahan kita untuk legakan hati?..atau.........

Banyak persoalan yang boleh kita buat. tetapi itulah hakikat kehidupan. Kesedihan kadang-kadang ada hikmahnya cuma kita je yang tak tau makna disebaliknya. Kadang-kadang kita kena redha gak dgn apa yg berlaku dengan kita walau kita tak suka...nak ada perasaan redha tu la yang susah untuk kita buat...susah untuk kita fahami walaupun sepatutnya kita kena buat dan hadapi. Kesedihan kadang2 buat kita putus asa. Macam2 kita akan fikir yang kebanyakkannya perkara negatif.

Tapi kita kena faham hakikat kehidupan. Hujung pangkalnya adalah hati kita. Ingat ALLAH...adalah ubatnya. Sentiasa muhasabah diri dan merenung kembali perlakuan yang telah kita lakukan. Mungkin kita lupa seketika dan jauh dgn ALLAH..... tu yang ALLAH datangkan sedih pada kita untuk kita mengingati dia dan memperbaiki kesilapan yang telah kita lakukan. 

Moga Allah kuatkan hatiku untuk menghadapi segala kemungkinan kerana aku rasakan kadang2 aku tak kuat untuk menghadapi ujian yang diberikan. Ya ALLAH...Tinggikan kesabaranku dan tenangkan hatiku walau aku diuji dengan ujian yang paling hebat. Hanya padamu aku memohon dan mengharapkan yang terbaik.

No comments: