Thursday, March 27, 2014

Kamu Umat Terbaik - Dr. Mohd Shafie Md Amin

Alhamdulillah pagi ni dapat mendengar tazkirah daripada Dr. Mohd Shafie Md Amin. Beliau merupakan Pengerusi Maahad Tahfiz Al-Itqaan dan pengasas Kaedah Al-Huffaz. Rasa seronok kerana Allah memilih aku hari ni untuk mendengar tazkirah daripada beliau. Memang menusuk di hati dan ada la sikit2 terkena batang hidung aku. Insya allah aku cuba perbaiki mana yang tak baik. Beliau banyak mengaitkan kehidupan dengan berpandukan al-quran dan peraturan yang telah ditetapkan.
 
Beliau telah menulis Buku bertajuk - "Kuntum Khoira Ummat - You Are The Best - Kamu Umat Terbaik" keluaran Galeri Ilmu. Segala kupasan berkenaan mengurus diri, mengurus hati, memimpin keluarga, mentadbir masyarakat dan negara berlandaskan al-quran ada dinyatakan dalam buku beliau. segala isu ada disertakan ayat al-quran sebagai memperkukuhkan isu-isu yang dibincangkan. Harga buku tu RM55 dan Alhamdulillah Allah memberi rezeki untuk aku memiliki buku ini.
 
 
 
Ni cover buku..

 
Moga buku ni bermanfaat untuk semua. Takde rezeki nk upload buku yang dibeli sebab phone tak boleh detect lak dekat PC ni...beria2 je ambik gambar buku....just ambik gambar dari internet je. Selamat membaca...moga kita menjadi insan dan umat terbaik...
 

No comments: